احسان عبدی پور - نویسنده

احسان عبدی پور - نویسنده

نویسنده کسی است که افکار، دیدگاه‌ها و نظرات خود را در خصوص موضوعات مختلف با به هم آمیختن قدرت و خلاقیت ذهنی با مهارت‌های نگارش به تصویر می‌کشد. به بیانی دیگر نویسندگی هنر بیان زیبایی‌ها و زشتی‌ها در نهایت کمال است. چراکه یک نویسنده برای خلق یک متن از دل‌وجان بهره گرفته و یک متن را به قلم نگارش می‌آفریند. نویسندگی نوعی پیام‌رسانی است که خوب رساندن و قابل‌درک بودن پیام عنصر اصلی آن است.
 

این شغل برای کسانی که در کنار تقویت مهارت نوشتاری خود از نوآوری و خلاقیت ذهنی خوبی برخوردار هستند، شغل بسیار مناسبی است. یک نویسنده خوب باید منظم بوده و در انجام کار نوشتن اعم از مقاله، کتاب یا کار با مجلات وقت‌شناس باشد.
 علاوه بر علاقه و استعداد برای ورود به این شغل نیاز به پشتکار، تمرین مداوم و کسب تجربه از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.
 
 

مهارت‌های لازم برای شغل نویسندگی

فراگیری دستور زبان فارسی و صنایع ادبی برای خلق یک متن شیوا و رسا
آشنایی با انواع مختلف آثار ادبی اعم از نثر، شعر و داستان‌های قدیمی یا جدید
گسترش دایره لغات خود (نویسنده باید واژه‌شناسی بلد باشد و واژگان را بشناسد.)
ساده و قابل‌فهم نوشتن برای مخاطب تا انتقال مفهوم مورد نظرمان به‌راحتی صورت بگیرد و متن باعث خستگی مخاطب نشود.
در هر شرایط و موقعیتی بنویسیم به‌عنوان‌مثال برای شروع می‌توانیم خاطرات روزانه خود را یادداشت کنیم.
خلاصه‌نویسی متن‌های طولانی و شرح دادن متن‌های کوتاه از اصول نویسندگی است.
 
 

چگونه نویسنده شویم و از آن کسب در آمد کنیم؟

یک مؤلف می‌تواند در هر زمانی که بخواهد برای خود درآمد ایجاد کند، او می‌تواند از طریق داستان‌سرایی برای بازی‌های رایانه‌ای و یا سفرنامه‌نویسی شور و شوق را در وجود افراد مختلف جامعه تزریق نمایند.
از دیگر مشاغل مرتبط بامهارت نویسندگی می‌توان به روزنامه‌نگار، پروپوزال نویس حرفه‌ای برای شرکت‌های مختلف، فعالیت در مجموعه‌های انتشاراتی و مجله‌های اینترنت، تدوین سناریو کسب‌وکار و بازاریابی محتوایی، نویسنده فنی و تبلیغاتی و صدها شغل مرتبط اشاره نمود.