هیئت رییسه گوگل

امید کردستانی

زندگی نامه

امید کردستانی اصالتاً از اهالی پیرانشهر است اما در سال 1343 در تهران به دنیا آمده و کودکی‌اش را هم در همان‌جا سپری کرده است. در چهارده‌سالگی و پس از فوت پدرش به همراه خانواده از ایران مهاجرت می‌کند. او تحصیلات کارشناسی خود را در رشته‌ی مهندسی برق دانشگاه سن‌خوزه به پایان رساند و پس از آن مدتی در شرکت اچ‌پی کار می‌کرد.
امید آن‌قدر بلندپرواز بود که به کم قانع نمی‌شد و شاید همین ویژگی بود که به او انگیزه می‌داد که پرتلاش و باپشتکار به مسیرش ادامه دهد. چند سال بعد، دوره‌ی ام‌بی‌ای را در دانشگاه استفورد گذراند، همان دانشگاهی که بنیان‌گزاران گوگل و یاهو در آنجا تحصیل کرده‌اند. پس از آن در چندین شرکت مهم و معتبر در حوزه‌ی فناوری فعالیت کرد. پس از دوازده‌سال فعالیت در حوزه‌ی فناوری، به شرکت نت‌اسکیپ رفت و چهار سال هم با آنجا همکاری داشت.

اگرچه امید کردستانی با هر شرکتی که همکاری می‌کرد، اقدامات موفقیت‌آمیزی انجام میداد اما نقطه‌ی عطف مسیر و موفقیت‌های حرفه‌ای او زمانی بود که در شرکت گوگل استخدام شد. جریان چگونگی استخدام شدن او بسیار هیجان‌انگیز است چرا که میزان تبحر او در پاسخگویی به سؤالات مصاحبه‌کنندگان را به حیرت واداشت. این مصاحبه پنج ساعت طول کشید. او از پس تمام پرسش‌ها برآمد در انتها همگی را به شام دعوت کرد. کردستانی پس از آغاز همکاری با گوگل حتی در روند استخدام کارمندان نیز تغییراتی ایجاد کرد. مثلاً اینکه پرسش‌هایی برای سنجش توانمندی‌های کلامی افراد طراحی کرد.

  نام امید کردستانی در سال 2006 می‌درخشید؛ در فهرست صد نفری که دنیا را تغیر داده‌اند. او  پس از ده سال همکاری با گوگل و در حالی که نایب‌رئیس فروش جهانی گوگل شده بود با این شرکت خداحافظی کرد. اما در سال 2014 دوباره به گوگل برگشت و مدتی با این شرکت همکاری داشت.  در سال 2015 بود که به دعوت مؤسس توییتر به این شرکت پیوست و ریاست هیئت‌مدیره‌اش را برعهده گرفت.
برای آقای امید کردستانی که حضورش در شرکت‌های مهم دنیا کارساز و راه‌گشا بوده و هست، مایه‌ی افتخار و دل‌گرمی ایرانیان است. برای او و خانواده‌اش شادمانی و موفقیت‌های بیشتر آرزومندیم.

نقل قول هایی از امید کردستانی


به ندای درونتان گوش دهید. به استقبال خطر بروید. از اشتباهات نهراسید و به آموختن و رشد کردن ادامه دهید. همواره مرزهای خودتان را فراتر قرار دهید. خود را خارج از منطقه‌ی امن ببینید. ختم کلام این که در زندگی تصمیمات کوچک را با سرتان و تصمیمات بزرگ را با قلبتان بگیرید. پیرو قلب خود باشید و باورهایتان را ارج بگذارید.

همیشه بهترین اتفاق‌ها زمانی برایم افتاده که تغییر را پذیرفته‌ام و نقش‌های جدید را امتحان کرده‌ام. گاهی باید از منطقهٔ امن‌مان بیرون بیاییم و استعدادهایی را کشف کنیم که از وجودشان بی‌خبریم.

دستاورد های امید کردستانی

همکاری با :

Go Corporation , 3D Company , Hewlett Packard
Netscape Communications 
google
twitter


 زندگی حرفه ای :

  • کردستانی به مدت 4 سال که در  Netscape Communications (پیشرو در زمینه اینترنت) مشغول بود، توانست شرایط بسیار مناسبی از لحاظ تجاری به وجود آورد و ارتباطات سازنده ای با شرکت هایی نظیر آمازون، AOL، آمریکن ایرلاین، اینتل و eBay برقرار کند.
  • امید کردستانی(به عنوان نایب رییس بخش توسعه کسب و کار و فروش در (نت‌اسکیپ) توانست در ۱۸ ماه، بازده مالی نت‌اسکیپ را از ۸۸ میلیون دلار در سال به بیش از ۲۰۰ میلیون دلار در سال برساند.
  • سال 1999 مهمترین اتفاق زندگی حرفه ای کردستانی به وقوع پیوست،او یازدهمین نفری بود که به استخدام گوگل در آمد و مدیر ارشد بخش فروش و فعالیت جهانی را بر عهده گرفت.
  •  مدیر اجرایی توییتر ، 2015 - 2020

 


افتخارات:

  • معرفی نشریه تایمز به عنوان "یکی از صد نفری که جهان ما را شکل می دهند" – 2006
  • برگزیدهم به عنوان" شخص ایرانی سال" در مراسم اهدا جوائز persian awards - 2007
  • رتبه 204 در لیست افراد ثروتمند جهان منتشر شده در نشریه فوربز - 2007
  • یکی از 100 صد نفر تاثیر گذار دنیای جدید