ثبت نام در باشگاه کتابخوانی گارنت | یک دورهمی حضوری و آنلاین

ثبت نام در باشگاه کتابخوانی گارنت | یک دورهمی حضوری و آنلاین

باشگاه کتابخوانی گارنت یک دورهمی دوستانه است که در جهت گسترش فرهنگ مطالعه و بالا رفتن آگاهی جمعی شکل می‌گیرد. در این دورهمی اندیشمندانه، هر ماه دور هم جمع می‌شویم تا ضمن مطالعه یک کتاب شیرین و لذت‌بخش، از دیدگاه و جهان‌های درون ذهن یکدیگر، کمک بگیریم.

خواندن نه تنها ذهن، بلکه قلب را نیز تغذیه می‌کند.

«لئو تولستوی»

چرا هر بار برنامه‌ای برای شروع کتاب خواندن منظم و روزانه در ذهن می‌چینیم، اما آن را عملی نمی‌کنیم؟ شاید لازم است که کسی با ما در این مسیر همراه شود، شاید به یک برنامه منسجم برای کتاب خواندن نیاز داریم، شاید هم تنها یک انگیزهٔ کوچک، باعث شود تا کتاب خواندن را جزوی از برنامهٔ روزمره‌مان کنیم. خوشحالیم که قرار است تا در گارنت، بخشی از این هدف بزرگ باشیم و در یک دورهمی خودمانی، لذت کتاب خواندن را به طور منظم و باهدف، تجربه کنیم.

باشگاه کتابخوانی گارنت، یک دورهمی دوستانه است که ماهی یک بار در پلتفرم گارنت برگزار می‌شود. سرکار خانم سارا سالار، یکی از نویسندگان موفق کشور، به عنوان دبیر باشگاه در کنار ما خواهند بود. در این جمع، هر ماه، یک کتاب را با چاشنیِ نقد، گفت‌وگو و یادگیری را مطالعه می‌کنیم و اطلاعاتمان را با یکدیگر به اشتراک می‌گذاریم. جهت ثبت نام و دریافت عضویت باشگاه، از طریق لینک زیر اقدام کنید.

ثبت نام

دربارهٔ باشگاه کتابخوانی گارنت

وقتی کتاب واحدی را مطالعه می‌کنیم، در ذهنِ همهٔ ما جهان‌های متفاوتی شکل می‌گیرد. این زیبا نیست که طی جلسات باشگاه کتابخوانی گارنت، وارد جهان‌های ذهنِ همدیگر شویم؟ هر ماه با انتخاب دبیر باشگاه، یک کتاب را از پیش مطالعه کرده و دربارهٔ آن صحبت می‌کنیم. داستان و هدف اصلی کتاب، نگاه نویسنده، فراز و فرود داستان، نقطهٔ اوج، شخصیت‌ها و همهٔ عناصر کتاب در این جلسات بررسی می‌شوند و اعضای باشگاه نظر، نقد و دیدگاهِ شخصی خودشان را دربارهٔ کتاب، بیان می‌کنند.

اینجا قرار است با عینک آگاهی هر کتاب را مطالعه کنیم و صرفا «خواننده» نباشیم، بلکه تک به تک خطوط را با دقت زیر نظر بگیریم و مثل یک منتقد به آن نگاه کنیم. اینجا قرار است از سخنان هم یاد بگیریم و با چند دید مختلف به یک موضوع واحد بنگریم. اینجا جایی است که طلسم مطالعه را می‌شکنیم و عادت موثر کتابخوانی را در روزمرهٔ خود، زنده می‌کنیم.

دربارهٔ سارا سالار

سارا سالار نویسنده و مدیر فرهنگی مجموعه کتاب اردیبهشت و برندهٔ جایزهٔ هوشنگ مرادی کرمانی است. کتاب «احتمالا گم شده‌ام» و «هست یا نیست» از شناخته‌شده‌ترین آثار ایشان هستند. اثر محبوب «احتمالا گم شده‌ام» هم‌اکنون به چاپ هفدهم خود رسیده و به چندین زبان دیگر از جمله آلمانی، ایتالیایی و فرانسه ترجمه و چاپ شده است. خانم سارا سالار دبیر اولین جایزهٔ بین‌المللی داستان کوتاه گارنت بودند که اختتامیهٔ آن در مرداد سال ۱۴۰۳ برگزار شد.

مزایای شرکت در باشگاه کتابخوانی

چرا باید در باشگاه کتابخوانی گارنت عضو شویم؟ گارنت برای راحتی اعضا و ایجاد تجربه‌ای دلنشین در جهان ادبیات، قصد دارد تا مزایای زیر را در اختیار کاربران باشگاه کتابخوانی قرار دهد:

حضور مهمانان ویژه و اساتید نویسندگی گارنت

طی هر جلسه از باشگاه کتابخوانی گارنت، یکی از اساتید نویسندگی گارنت حضور خواهند داشت و ما را در آن جلسه همراهی خواهند کرد. هر ماه میزبان یک مهمان ویژه از بهترین نویسندگان، مترجمان و ناشران ایران خواهیم بود تا با عینک ایشان، به جهانِ درونِ کتاب مربوط به آن جلسه، نگاه کنیم و یک گفت‌وگوی دوستانه را ترتیب دهیم.

اهدای کتاب با تخفیف‌های ویژه برای شرکت‌کنندگان

هر کتابی که در جلسات باشگاه کتابخوانی مطالعه می‌شوند، با تخفیف ویژه و قابل توجهی در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌گیرد. از طریق این گزینه، همهٔ اعضا می‌توانند تا کتاب آن جلسه را با قیمتی استثنائی، تهیه کنند!

برنامه‌های هیجان‌انگیز و گروهی

چه چیزی جالب‌تر از اینکه هر ماه در باشگاه کتابخوانی گارنت، کتاب می‌خوانیم، در صحبت‌ها و نظرات مشارکت می‌کنیم، در موقعیت‌های مختلف قرار می‌گیریم و خودمان را به چالش می‌کشیم؟ این برنامه‌ای است که گارنت برای هر جلسه مد نظر دارد، فقط یک چیز می‌ماند: همکاری اعضای باشگاه کتابخوانی!

گسترش دانش، دایرهٔ واژگان و اطلاعات 

در این جلسات به هم کمک می‌کنیم تا با کمک حرف‌های یکدیگر و مطالعهٔ کتاب، دایرهٔ واژگانمان را بالا ببریم. این جلسات گروهی به ما این فرصت را می‌دهند تا با مطالعه درست و منظم، دانشمان را نسبت به دنیای ادبیات و اطلاعات کلی نویسندگان بالا ببریم.

اهداف باشگاه کتابخوانی گارنت

هدف از برگزاری باشگاه کتابخوانی، یک دورهمی ساده و صرفا برای مطالعه نیست! ما در باشگاه کتابخوانی گارنت اهداف بزرگ‌تری را دنبال می‌کنیم، از جمله:

•        گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی

•        آشنایی با آثار و نویسندگان برتر جهان

•        ارتقا و رشد مهارت نویسندگی

•        افزایش آگاهی و ارتقای سطح فرهنگی جامعه

•        بالا بردن توانایی نقد و بررسی

•        مطالعه و یادگیری ژانرها، سبک‌ها و مکتب‌های ادبی مختلف ادبیات

•        ارتباط با آدم‌های همفکر، نویسندگان، مترجمان و ناشران مطرح

•        بالا رفتن انگیزه برای مطالعه و پژوهش ادبی

روزها و زمان برگزاری جلسات کتابخوانی

روز

مکان

نوع برگزاری

زمان

طول جلسه

اعلام می‌گردد

گارنت

حضوری/آنلاین

 عصر

۲ ساعت

 

جلسات باشگاه کتابخوانی گارنت یکی از روزهای وسط هر ماه، به صورت حضوری/آنلاین و در پلتفرم گارنت برگزار می‌شوند.

*نکته: کتاب مربوط به هر جلسه متعاقبا اعلام خواهد شد.

در جلسات کتابخوانی گارنت چه کتاب‌هایی مطالعه می‌شوند؟

ما در نظر داریم تا در گارنت، هر ماه یکی از آثار برتر جهان را با هم مطالعه کنیم. این آثار از ادبیات انگلیسی، فرانسوی، روسی، آلمانی، آمریکای لاتین، فارسی و... انتخاب خواهند شد. برترین و پرفروش‌ترین آثاری که تا به حال دنیای ادبیات به خودش دیده است، در باشگاه کتابخوانی گارنت مطالعه می‌شوند؛ ما نیز جویندگانی خواهیم شد در دنیای پر رمز و رازِ نویسندگانِ جهان!

هزینه عضویت در باشگاه کتابخوانی گارنت

عضویت در باشگاه کتابخوانی گارنت به صورت تهیهٔ اشتراک سه ماهه، شش ماهه و یک ساله امکان پذیر است. پس از ثبت نام در باشگاه کتابخوانی گارنت، کارت عضویت در جلسه برای شما صادر خواهد شد. هزینه تهیهٔ هر نوع اشتراک، در جدول زیر قابل مشاهده خواهد بود:

 

مدت زمان

هزینه

سه ماهه

نهصد و نود هزار تومان (۹۹۰.۰۰۰)

شش ماهه

یک میلیون و هفتصد و چهل هزار تومان (۱.۷۴۰.۰۰۰)

یک ساله

یک میلیون و نهصد و نود هزار تومان (۱.۹۹۰.۰۰۰)

نحوهٔ عضویت در باشگاه + اطلاعات ثبت نام

  1. وارد شدن به سایت گارنت
  2. ثبت نام از طریق لینک ثبت نام باشگاه کتابخوانی گارنت
  3. تهیه اشتراک سه ماهه، شش ماهه یا یک ساله (هزینه بر اساس نوع اشتراک متغیر خواهد بود)
  4. دریافت ایمیل تاییدیه و عضویت در باشگاه
  5. صدور کارت عضویت در باشگاه

 

ثبت نام

شروع اولین جلسه باشگاه خدمت تمام عزیزان اعلام می‌گردد. 

برچسب ها: