شیرین مقدم - آرایشگر

شیرین مقدم - آرایشگر

امروزه آرایشگری فقط مختص خانم ها نیست بلکه این شغل پردرآمد یکی از شادترین شغلها در دنیا است که توجه مردان را هم به سوی خود جلب نموده است. یک فرد اگر می‌خواهد وارد شغل آرایشگری شود، علاوه بر داشتن علاقه و استعداد نیاز به کسب مهارت و طی دوره های آموزشی دارد. آرایشگری فن و هنری است که با استفاده از آرایش و پیرایش مو یا پوست به زیباتر جلوه‌دادن ظاهر افراد می‌پردازد. یک آرایشگر با استفاده از مهارت‌هایی مثل کوتاه‌کردن، رنگ کردن موها و مدل دادن به آن‌ها و پاک‌سازی و آرایش صورت و طراحی ناخن‌ها تغییرات فوق‌العاده زیبایی را در ظاهر فرد ایجاد می‌کند؛ اما این موارد نیاز به یادگیری اصول و مهارت‌های لازم دارد تا شخص بتواند به‌صورت حرفه‌ای در این شغل موفق شود.

 

مهارت‌های موردنیاز شغل آرایشگری

اولین اصل برای شغل آرایشگری در همه جای دنیا، برخورداری از روابط اجتماعی بالا و مهارت برقراری ارتباط با افراد مختلف است. از دیگر مهارت‌های موردنیاز این شغل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: داشتن انعطاف‌پذیری و روحیه کار جمعی طی دوره‌های آموزشی و کسب مهارت‌های فنی این شغل و کارآموزی در کنار یک آرایشگر باتجربه داشتن خلاقیت و ذوق هنری و بهره‌گیری از جدیدترین مدل‌های آرایش صورت و مو و یادگیری آن‌ها برخورداری از هوش کاری در یادگیری تکنیک‌های آرایشگری توانایی کار با فشار بالا و سرپا ایستادن به مدت طولانی

چگونه آرایشگر شویم و از آن کسب درآمد کنیم؟

اگر بخواهیم به‌صورت حرفه‌ای وارد شغل آرایشگری شویم، با شرکت در کلاس‌های آموزشی و طی دوره‌های چندماهه در آموزشگاه‌های زیر نظر سازمان فنی و حرفه‌ای می‌توان مدرک معتبر کسب نمود، یا در کنار یک استاد ماهر و به‌صورت تجربی آن را یاد بگیریم. حرفه آرایشگری یک شغل زودبازده است یعنی در مدت‌زمان کوتاهی با طی دوره‌ها و آموزش‌های لازم می‌توان از این راه کسب درآمد کرد و به درآمد مناسبی رسید. البته میزان مهارت، توانمندی، به‌روز بودن و تجربه آرایشگر و میزان رضایت مشتری در موفقیت آرایشگر و کسب درآمد بیشتر بسیار مهم است.