سواد بوم شناختی

سواد بوم شناسی (Ecoliteracy)، مطالعه درباره موجودات مختلف در طبیعت و نحوه تعامل آن‌ها با یکدیگر را نشان می‌دهد. این سواد به شما کمک می‌کند تا درک روشنی از سیستم‌های طبیعی به‌دست آورید. در بوم شناسی که زیرشاخه‌ای از زیست‌شناسی است، ارتباط گونه‌‌های مختلف جانداران و گیاهان باهم بررسی شده و تاثیر فرایندهای انسانی در فرایند رشد یا از بین رفتن آن‌ها سنجیده می‌شود.

user
ranking سطح :

اگر علاقه‌مند به حفاظت از محیط زیست و مدیریت زیستگاه‌ها هستید؛ یادگیری سواد بوم شناسی برای موفقیت در این راه کمک زیادی به شما می‌کند. 

کمابیش از دوران کودکی با موجودات زنده مثل (زنبورها) یا موجودات غیر زنده مثل (آب و هوا و دما) آشنا می‌شوید. اما درک چگونگی ارتباط آن‌ها همیشه سوال بزرگی است. شناخت حیوانات و گیاهان، باعث می‌شود تا جایگاه حضور آن‌ها در اکوسیستم را بهتر درک کنید.

گارنت با درک اهمیت فیزیولوژی محیط، دوره آموزشی بوم شناسی را برای آشنایی کودکان و نوجوانان برگزار می‌کند.

 

آموزش سواد بوم شناسی برای داشتن محیط زیستی بهتر

مرگ محیط زیست، مرگ انسان‌ها را به همراه خواهد داشت. از این رو حفاظت از محیط زیست با مفهومی به نام سواد بوم شناختی یا اکولوژی گره خورده است. با توجه به بحران‌های رخ‌ داده ناشی از فرایندهای طبیعی یا تاثیر رفتار انسان‌ها در طبیعت، با شناخت محیط زیست می‌توان مشکلات مربوط به آن را هم با آگاهی بیشتری برطرف کرد. بسیاری از زیستگاه‌ها در حال نابودی هستند. بوم‌ شناسان با بهره‌مندی از مهارت‌های خود می‌توانند به بقا و بهبود شرایط زیستگاه‌های طبیعی کمک زیادی کنند. از این رو کودکان و نوجوانان نیز باید با اکوسیستم طبیعی و اهمیت حفاظت از محیط زیست بیشتر آشنا شوند.

 

چرا باید سواد بوم شناسی داشته باشیم؟

با بی‌توجهی به زیستگاه‌ها و جانوران در کشورهای مختلف از جمله ایران منابع بسیار مهمی از دست رفته است. مثال عینی آن را می‌توان دریاچه ارومیه و یوزپلنگ ایرانی معرفی کرد. با درک اهمیت سواد بوم شناسی، ضرورت حفاظت از زیستگاه‌های طبیعی را کودکان و نوجوانان یاد می‌گیرند و برای حل مشکلات آن‌ها راه‌حل‌ ارائه می‌دهند. همچنین اگر علاقه‌مند به کشف گونه‌های جدید جانوری، محافظت از جنگل‌ها و حیوانات باشید؛ یادگیری سواد بوم شناسی برایتان لذت‌بخش خواهد بود. جانورشناسی، علوم محیطی، علوم کشاورزی، جنگل‌داری، علوم محیط زیست و موارد مشابه مرتبط با سواد اکولوژی هستند.

دوره آموزش سواد بوم شناختی گارنت توسط آقای هادی کاشانی از اساتید برجسته این حوزه آموزش داده می‌شود. در این دوره در کنار یکدیگر سبک زندگی خود را بررسی نموده و تلاش داریم تا مشکلات آن را بیابیم و سپس به دنبال راه حل و پاسخ باشیم.

 

ثبت نام در گارنت

چطور در این دوره شرکت کنم؟

برای موفق شدن در هر زمینه‌ای بهتر است، اول خود را بشناسیم و با مشاغل مختلف آشنا بشیم تا با ذهن آگاه تر و آگاهی بیشتر تخصص مناسب خود را انتخاب کنیم

چطور در این دوره شرکت کنم؟

فرایند متخصص شدن در گارنت در گارنت ثبت نام کنید آزمون استعدادیابی بدین آشنایی با مشاغل و آموزش‌های مهارت‌های نرم رو ببینید رشته ای که می‌خواهید در آن متخصص شوید را انتخاب کنید.

مشاوره کسب اطاعات بیشتر

نظر کسانی که در این دوره ثبت نام کرده اند


همکاران گارنت