مهارت‌های گروهی

مهارت گروهی یکی از ضروری‌ترین تکنیک‌های مورد نیاز برای ارائه بهترین نتیجه در یک کار تیمی و گروهی است.

user
ranking سطح :
 

اهمیت داشتن مهارت‌های گروهی در زندگی مدرن  برای همه‌ی انسان‌ها به‌ وضوح قابل مشاهده است. زمانی‌که در مدرسه گروه‌های دو نفره و سه‌نفره به‌وجود می‌آید؛ یک کار گروهی قرار است انجام شود. اما، آیا در گروه‌های تشکیل شده همه‌ی افراد به وظایف خود عمل می‌کنند؟ به‌عنوان کسی‌که حداقل در یک کار گروهی شرکت کرده‌اید آیا توانسته‌اید به وظایف‌تان به‌خوبی عمل کرده و کار گروهی خود را به‌درستی به‌انجام رسانید؟

درحالی‌که در جوامع امروزی کار گروهی و هماهنگ‌شدن از اهمیت بالایی برخوردار است اما افرادی که در حال رشد هستند کمتر به این بُعد از زندگی توجه دارند.

زمانی‌که در یک گروه قرار می‌گیرید، حس رقابت سالم ایجاد می‌شود و همین امر باعث خواهد شد؛ شور و اشتیاق کسب نمره یا رتبه بهتر در شما ایجاد شود. همه‌ی ما انسان‌ها روحیه‌ی کمال‌گرایی داریم و بهترین و برترین بودن میان سایر افراد برایمان اولویت بالایی دارد. به‌همین دلیل با قرار گرفتن در یک گروه خوب می‌توانید با رقابت سالم به موفقیت دست پیدا کنید.
 

در دوره مهارت گروهی شما یاد می‌گیرید زمانی که در یک گروه درسی، کاری، دوستانه و ... قرار می‌گیرید چه رفتاری داشته باشید. برای مثال مهارت خوب صحبت کردن، مهارت سازماندهی، کمک‌رسانی و احترام و ... را فرا خواهید گرفت. 


این دوره اهمیت کار گروهی و داشتن تیم را به‌صورت کامل معرفی خواهد کرد و با سپری کردن آن، یاد می‌گیرید چگونه یک تیم خوب بسازید. بنابراین پس از این دوره مسئولیت‌های خود را در یک تیم خواهید شناخت و نوع رفتاری که باید داشته باشید را به‌همراه نحوه برقراری ارتباط سالم فرا می‌گیرید.


یک مثال ملموس از اهمیت توسعه مهارت‌های گروهی را می‌توان در زمینه شغلی بیان کرد. اگر بخواهید در یک محیطی که 20 کارمند دارد کار کنید و این اولین تجربه‌ی کار تیمی شما باشد، باید وظایفی را که به شما محول می‌شود به‌نحو احسن انجام دهید. در آینده زمانی‌ که وارد حوزه‌ی شغلی شده اید؛ رک و بدون تعصب رفتار کردن، مسئولیت‌پذیری و سازش اهمیت بالایی پیدا می‌کند. اگر از درک کارگروهی بالایی برخوردار نباشید؛ با هر انتقاد و صحبتِ برخلاف نظر شخصی‌تان بهم خواهید ریخت و فضای شغلی را برای خود و دیگران تلخ خواهید کرد. بسیاری از تنش‌های موجود در محل کار به‌دلیل عدم برخورداری افراد از درک کار گروهی و تیمی به‌وجود می‌آید.

 


اگر از همان ابتدای کودکی و نوجوانی مهارت‌های گروهی را یاد بگیرید؛ هم در کارهای تیمی دانش‌آموزی و دانشجویی موفق خواهید شد
و هم در کارهای گروهی خانوادگی، دوستانه، شغلی و هر چیز دیگر بهترین رفتار و انتخاب‌ها را از خود به نمایش می‌گذارید.



اگر می‌خواهید دانش و توانایی مشارکت فعال در کار تیمی و نحوه ارتباط موثر بدون تعارض در کار گروهی را یاد بگیرید؛ می‌توانید در دوره مهارت‌های گروهی گارنت شرکت کنید.

پس از این دوره شما تفاوت کار گروهی و تیمی، انواع تیم (گروه) و کارکرد آن‌ها را شناخته و اصول‌ومبانی کار تیمی را فرا می‌گیرید.

 

اگر به آینده خود و حضور فعال در کارهای گروهی اهمیت می‌دهید می‌توانید در این دوره شرکت کنید.


دستاوردهای این دوره

  • مهارت برقراری ارتباط
  • مسئولیت پذیری
  • صداقت
  • مهارت همکاری و همفکری
  • مهارت مخاطب فعال بودن
  • مهارت همدلی
  • آگاه بودن
  • سازگاری و انعطاف پذیری
  • اشتیاق داشتن
  • مهارت اعتماد
ثبت نام در گارنت

چطور در این دوره شرکت کنم؟

برای موفق شدن در هر زمینه‌ای بهتر است، اول خود را بشناسیم و با مشاغل مختلف آشنا بشیم تا با ذهن آگاه تر و آگاهی بیشتر تخصص مناسب خود را انتخاب کنیم

چطور در این دوره شرکت کنم؟

فرایند متخصص شدن در گارنت در گارنت ثبت نام کنید آزمون استعدادیابی بدین آشنایی با مشاغل و آموزش‌های مهارت‌های نرم رو ببینید رشته ای که می‌خواهید در آن متخصص شوید را انتخاب کنید.

مشاوره کسب اطاعات بیشتر

نظر کسانی که در این دوره ثبت نام کرده اند


همکاران گارنت