مهارت‌های یادگیری

در بیشتر مدارس و دانشگاه‌ها اگر کسی نمره و رتبه خوبی را کسب کند؛ موفقیت او را به هوش بالایش ربط می‌دهند و کمتر کسی به یادگیری و مهارت‌هایی که برای یادگرفتن بکار برده است توجه می‌کند. بیایید مهارت یادگیری را با یک مثال بهتر درک کنیم.

user
ranking سطح :


 
همه‌ی ما در مدرسه زمانی که یک درس را می‌خوانیم از دوستمان می‌پرسیم که چند دور خوانده‌ای؟ اگر تعداد دوره‌هایی که برای اتمام یک درس زده‌ایم بیشتر باشد خوشحال خواهیم شد؛ چون تصور می‌کنیم بیشتر خواندن به معنای یادگیری بهتر است. اما، این موضوع همیشه صدق نمی‌کند.
ممکن است کسی با به‌کارگیری مهارت‌های یادگیری، مطالعه یک‌مرتبه درس برایش کافی باشد. نظر شما چیست؟ آیا چنین چیزی ممکن است که با استفاده کردن نکات و ترفندهایی بتوانیم بهتر یاد بگیریم؟
جواب این سؤال بی‌شک بله است، اگرچه در مدرسه سرفصل‌های مانند یادگیری از طریق اینترنت، شبکه‌های اجتماعی و ... وجود ندارد. اما، همه‌ی دانش‌آموزان و معلم‌ها در این شبکه‌ها حضور داشته و بسیاری از مطالب درسی، رفتاری و ... را از این محیط فرامی‌گیرند.
 این موضوع نشان‌دهنده نقش یادگیری در عصر دیجیتال را نشان می‌دهد به‌نوعی که ممکن است شما دانش‌آموزان ساعت‌ها حواستان به شبکه اجتماعی پرت شود و از مطالعه‌ی مؤثر بی‌بهره بمانید.
امروزه مطالعه‌ی فردی (خود خوان) جای یادگیری از طریق سازمان‌ها و مدارس را گرفته و همین امر نشان‌دهنده‌‌ی آن است که افراد با تقویت بنیه‌ی یادگیری، نیازمندی به اشخاصی مانند آموزگار و استاد را از دست می‌دهند و به یادگیری فردی روی می‌آورند.

در دوره مهارت یادگیری شما یاد می‌گیرید؛ چگونه مطالعه کرده و نحوه شرکت در برنامه‌های آموزشی را آموزش می‌بینید. سپس خواهید توانست مطالب آموخته‌ی خود را چگونه به یادآورید و از آن‌ها استفاده کنید.

شناسایی افکار مزاحم و یادگیری توانایی مقابله با آن‌ها به‌اضافه‌ی تمرین برای افزایش قدرت تمرکز و افزایش سرعت مطالعه از جمله نتایج این دوره است.

در دوره مهارت یادگیری افراد متخصص و استاد‌های تحصیل‌کرده به‌صورت عینی تجربیات خود را از مطالعه مؤثر و یادگیری مطالب به شکل ساده و حفظ طولانی‌مدت آن بیان می‌کنند.
اگر علاقه‌مند به پیشرفت هستید و عوامل داخلی و بیرونی در یادگیری شما تأثیر منفی گذاشته‌اند و راه‌حلی برای این اختلال در روند توسعه‌ی فردی خود ندارید؛ این دوره مناسب شما است.

همه‌ی ما در زندگی روزمره‌مان افرادی را می‌بینیم که از نظر ما بسیار باهوش و بااستعداد هستند اما وقتی نمراتشان را به ما می‌گویند شوکه می‌شویم. یکی از عوامل عدم یادگیری درست و نیاوردن نمرات خوب در مدرسه و دانشگاه به نحوه یادگیری و مطالعه دروس برمی‌گردد.
اگر در اینترنت جستجو کنید یکی از بهترین راه‌های یادگیری را برنامه‌ریزی و یادداشت‌برداری معرفی می‌کنند؛ این کمتر چیزی که ممکن است بکار ببریم. گارنت دوره مهارت یادگیری را باهدف آموزش تمام جنبه‌های مطالعه تا زمانی که به نتیجه مؤثر دست پیدا کنید؛ برگزار کرده است.

دستاوردهای این دوره

  • ​​​​تکنیک ها و روش های یادگیری
  • مدیریت زمان
  • نظم شخصی
  • مدیریت انگیزه
  • برنامه ریزی
  • هدفگذاری
  • مهارت مشاهده
  • پرسشگری
  • فرضیه سازی
  • پیش بینی
ثبت نام در گارنت

چطور در این دوره شرکت کنم؟

برای موفق شدن در هر زمینه‌ای بهتر است، اول خود را بشناسیم و با مشاغل مختلف آشنا بشیم تا با ذهن آگاه تر و آگاهی بیشتر تخصص مناسب خود را انتخاب کنیم

چطور در این دوره شرکت کنم؟

فرایند متخصص شدن در گارنت در گارنت ثبت نام کنید آزمون استعدادیابی بدین آشنایی با مشاغل و آموزش‌های مهارت‌های نرم رو ببینید رشته ای که می‌خواهید در آن متخصص شوید را انتخاب کنید.

مشاوره کسب اطاعات بیشتر

نظر کسانی که در این دوره ثبت نام کرده اند


همکاران گارنت