ثبت نام در مسترکلاس قلم خلاق 2

ثبت نام در مسترکلاس قلم خلاق 2

پلتفرم گارنت هر ساله با توجه به نیازهای آموزشی مخاطبان خود در راستای کشف و پرورش استعدادها و مهارت های افراد با همکاری اساتید برجسته داخلی و خارجی اقدام به برگزاری مستر کلاس در حوزه های مختلف می کند.

ما در گارنت در 26 تا28 اردیبهشت ماه 1403 اولین مستر کلاس آموزشی قلم خلاق را با عنوان یک دوره کامل و فشرده برای آموزش نویسندگی با حضور اساتید بنام و برجسته ی چون استاد محمود دولت آبادی ، هوشنگ مرادی کرمانی ، شمس لنگرودی ، سروش صحت ،مصطفی مستور احسان عبدی پور و پوریا عالمی و با حضور استیو تولتز نویسنده نامدار استرالیایی برگزار کردیم.

 

حال با توجه به استقبال گسترده مخاطبان و بازخورد و نتایج عالی دوره اول، در نظر داریم یک مستر کلاس جدید با عنوان قلم خلاق 2 در گارنت برگزار کنیم، در این دوره نویسندگی با حضور اساتید برجسته، شما فرصت بی‌نظیری برای توسعه مهارت‌های نویسندگی خود خواهید داشت. این دوره تحت نظر نویسندگان برجسته و شناخته شده برگزار می‌شود که هر یک در زمینه‌های مختلفی چون داستان‌نویسی، نمایش‌نامه‌نویسی، فیلنامه نویسی و ... تخصص دارند.

 

در این دوره، شما با اصول و فنون نویسندگی خلاق آشنا خواهید شد و مهارت‌های خود را به چالش خواهید کشید. اساتید با ارائه سرفصلهای مناسب و بازخوردهای دقیق و سازنده، به شما کمک می‌کنند تا نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کرده و بهبود بخشید و در انتها یک مدرک بین المللی دریافت کنید.

 

یکی از مزایای این دوره، فرصتی است که برای تعامل مستقیم با نویسندگان حرفه‌ای و همکلاسی‌های خود خواهید داشت. این ارتباطات نه تنها به شما در بهبود مهارت‌های نویسندگی کمک می‌کنند، بلکه می‌توانند در شبکه‌سازی و ایجاد ارتباطات حرفه‌ای نیز بسیار مؤثر باشند.

اساتید

سروش صحت

سروش صحت بازیگر و کارگردان ایرانی است.  وی تاکنون نویسندگی و کارگردانی سریال های زیادی را به عهده داشته است.او در میان مخاطبان کتاب‌خوان برای اجرای برنامه‌ی تلویزیونی «کتاب‌باز» چهره و نامی آشنا به شمار می‌رود. صحت فعالیت خود را از دهه‌ی هفتاد آغاز کرد. 

محمد چرمشیر

محمد چرمشیر، نمایشنامه نویس، دراماتورژ و مدرس دانشگاه، متولد ۱۳۳۹ در تهران است. چرم شیر، بیش از پنجاه نمایشنامه ی‌چاپ شده دارد و تعداد زیادی نمایشنامه منتشر نشده. نمایشنامه های محمد چرمشیر، به زبان های انگلیسی، آلمانی، فرانسوی و ترجمه شده است و آثارش علاوه بر ایران، در انگلستان، آمریکا، آلمان، فرانسه، هند، ایتالیا و بنگلادش به اجرا رفته است.

از جمله نمایش نامه های منتشر شده‌ی چرمشیر می توان به پروانه و یوغ، روایت عاشقانه ای از مرگ در ماه اردیبهشت، همه چیز میگذرد تو نمیگذری، کبوتری ناگهان، حقایقی درباره‌ی یک‌ماهی مرده و اشاره کرد.

 مصطفی مستور

مصطفی مستور نویسنده‌ی ایرانی و خالق کتاب مشهور «روی ماه خداوند را ببوس» است. او نویسنده‌ای است که نگاه فلسفی‌اش را وارد داستان‌هایش می‌کند و در نوشته‌هایش، از دغدغه‌های انسان معاصر سخن می‌گوید. وی داستان‌نویس، مترجم و پژوهش‌گری است. 

هوشنگ مرادی کرمانی

هوشنگ مرادی کرمانی یکی از مهم‌ترین نویسندگان ادبیات کودکان و نوجوانان ایرانی است. او خالق آثاری مانند «قصه‌های مجید»، «شما که غریبه نیستید» و «مهمان مامان» است و برنده یا نامزد جوایز بسیاری مانند جایزه‌ی شورای کتاب کودک ایران و جایزه‌ی جهانی هانس کریستین آندرسن شده است.

 

فرهاد ناظرزاده

فرهاد ناظرزاده کرمانی زاده ی 1326 ،  پسرِ احمد ناظرزاده کرمانی و پژوهشگر هنرهای نمایشی و تئاتر است. وی مدرک لیسانس ادبیات نمایشی و لیسانس علوم اجتماعی خود را از دانشگاه تهران گرفته است و در سال ۱۹۷۷ از دانشگاه ایالتی بولینگ گرین در مقطع دکتری فارغ‌التّحصیل شد. رسالهٔ وی جایگاه رسانه‌های جمعی در زندگانی سالمندان: پژوهشی در مصرف رسانهٔ جمعی و رضایت از زندگی بین اعضای یازده کلوب سالمندی در منطقهٔ وودکانتی ایالت اوهایو بوده است.

 

شمس لنگرودی

شمس لنگرودی شاعر و پژوهشگر ادبیات معاصر است. وی از سال‌های دهه ۵۰ آغاز به سرودن شعر کرد.  

پوریا عالمی

پوریا عالمی نویسنده، طنزنویس و روزنامه‌نگار ایرانی است، که فعالیت مطبوعاتی خود را با روزنامه نوروز و روزنامه همشهری و مجله گل‌آقا، از سال ۱۳۷۸ آغاز کرد. ستون‌های «فال قهوه» و «مادر رجب» در روزنامه اعتماد ملی، ستون «کاناپه» در روزنامه اعتماد،  ستون «از هر نظر بی‌ضرر»، «آمبولانس‌چی» و «آچارکشی» در روزنامه شرق،  صفحه طنز شهر بازی در روزنامه همشهری، داستان‌های طنز «آسانسورچی» در مجله چلچراغ، از ستون‌های پر خواننده او بوده‌است.

 محمدحسن شهسواری

محمدحسن شهسواری (زاده ۱۳۵۰ در بیرجند) نویسنده و روزنامه نگار ایرانی است. او که دانش‌آموخته رشته ارتباطات است، داور چند جشنواره و مسابقه ادبی از جمله جایزه هوشنگ گلشیری، مسابقه بهرام صادقی و جایزه منتقدان و نویسندگان مطبوعاتی بوده‌ است.

شیوا مقانلو

شیوا مقانلو نویسنده، مترجم، منتقد و استاد دانشگاه در سال ۱۳۵۴ در مشهد متولد شد. او در سال ۱۳۸۰ در گرایش تدوین از دانشگاه هنر (دانشکده سینما-تئاتر) فارغ‌التحصیل شد. شیوا مقانلو پس از فارغ‌التحصیلی، به عنوان استاد پاره‌وقت با دانشگاه‌ هنر و دانشگاه سوره همکاری داشته است. او به تدریس رشته‌ها و مباحثی هم‌چون تحلیل فیلم، تحلیل فیلمنامه، مکاتب ادبی جهان و داستان‌نویسی در دانشگاه و سایر موسسات آموزشی پرداخته است. 

نسیم مرعشی

نسیم مرعشی در سال 1362 در اهواز متولد شد و روزگار کودکی و نوجوانی خود را در این شهر سپری کرده است. او همیشه به نویسندگی و روزنامه نگاری علاقه بسیاری داشت تا اینکه توانست علاقه خود را به عنوان یک حرفه پیش ببرد. اولین فعالیت مطبوعاتی او با معرفی کتاب در مجله همشهری جوان در سال 1386 آغاز شد. شرایط کار در همشهری جوان و مانوس شدن با  کتاب و داستان او را به سمت نویسندگی سوق داد.

احسان عبدی پور

احسان عبدی پور از کارگردان ها و نویسنده های فعال کشورمان بوده که فیلم ها و سریال های پربیننده را کارگردانی کرده است. او در سال ۱۳۸۹ وارد عرصه هنر شد و به صورت حرفه‌ای فیلم سازی و نویسندگی را انجام داد در رشته فیلم نامه نویسی تحصیل کرده و مدرک خود را از دانشگاه سینما و تئاتر اخذ نموده است. احسان عبدی‌پور را، نه به خاطر فیلم‌های سینمایی‌اش، بلکه به خاطر فعالیت جنبی و موفقش در عرصه تولید پادکست، بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

مخاطبین دوره:

 

علاقه مندان و متخصصین حوزه نویسندگی، فیلمنامه نویسی و داستان نویسی

 

سرفصلهای دوره:

  • خلق جهان شخصی با سروش صحت
  • حرفه ی داستان نویسی با مصطفی مستور
  • فوت و فن نویسندگی با پوریا عالمی
  • وضعیت دراماتیک با محمد چرمشیر
  • چگونه سرودن با شمس لنگرودی
  • کودک درون نویسنده با هوشنگ مرادی کرمانی
  •  هفت گام تا داستان با محمدحسن شهسواری
  •  نوشتار زنانه با شیوا مقانلو
  • پیرامون ادبیات نمایشی با فرهاد ناظرزاده 
  • مهندسی داستان با نسیم مرعشی
  • ریتم در فیلمنامه با احسان عبدی پور

 

تاریخ برگزاری

چهارشنبه 23 خرداد از ساعت 11 الی 21

پنج شنبه 24 خرداد از ساعت 10 الی 21

جمعه 28 خرداد از ساعت 13 الی 20:30

اطلاعات تماس:

02126159064

02126458547

 

 

 گواهینامه متقاضیان وبینار آنلاین ارسال میگردد.

امکان کنسل کردن وجود ندارد.

 

 

                              تقویم آموزشی مستر کلاس قلم خلاق

قلم خلاق 2

تاریخ برگزاری دوره :  23، 24 و 25 خرداد ماه 1403

نام مدرس

سرفصل دوره

چهارشنبه

پنج شنبه

جمعه

محمد حسن شهسواری

هفت گام تا داستان

11-13

 

 

مصطفی مستور

حرفه ی داستان نویسی

14-16:30

 

 

پوریا عالمی

فوت و فن نویسندگی

17-19

 

 

شیوا مقانلو

نوشتار زنانه

19:30-21

 

 

محمد چرمشیر

وضعیت دراماتیک

 

10-12

 

شمس لنگرودی

چگونه سرودن

 

13-15

 

هوشنگ مرادی کرمانی

کودک درون نویسنده

 

15:30-17:30

 

سروش صحت

خلق جهان شخصی

 

18-21

 

فرهاد ناظرزاده

پیرامون ادبیات نمایشی

 

 

13-15

نسیم مرعشی

مهندسی داستان

 

 

15:30-17:30

احسان عبدی پور

ریتم در فیلنامه

 

 

18-20:30

 
 
 
 
 
 
  
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 
 
 

 

برچسب ها: