مدیرعامل اجرایی اوبر

دارا خسرو شاهی

زندگی نامه

دارا خسروشاهی سال 1348 در تهران و در خانواده‌ای ثروتمند چشم باز کرد. خاندان خسروشاهی از کارآفرینان بزرگ ایران بودند. هنوز کودک بود که از ایران مهاجرت کردند. دارا ابتدا به پیشنهاد خانواده در رشته‌ی جراحی مشغول تحصیل شد و بعد که حس کرد به آن علاقه ندارد، به رشته‌ی مهندسی بیوالکتریک تغییر رشته داد و پس از اتمام تحصیلاتش در امور مالی و فناوری مشغول کار شد. هفت سال برای بانک سرمایه‌گذاری الن و همکاران کار کرد. پس از آن  بری دیلر از او خواست به عنوان رئیس مشاور ارشد برنامه‌ریزی راهبردی رئیس شرکت همکاری با شرکت یواس‌ای نتورک را بپذیرد و به آن‌ها پیوست. پس از آن، در شرکتی دیگر و در  جایگاه مدیر ارشد مالی آی‌ای‌سی فعالیت می‌کرد.

 دارا خسروشاهی از سال ۲۰۰۵ در مقام مدیر عامل اجرایی شرکت اکسپدیا آغاز به کار کرد و  با مدیریت و درایت او بود که آن شرکت  پردرآمدترین آژانس مسافرتی آنلاین آمریکا  شد. دارا خسروشاهی بود که دامنه‌ی کار این شرکت را به شصت کشور جهان توسعه داد و درآمد آن را چهار برابر کرد. نیویورک تایمز در سال ۲۰۱۶  دارا خسروشاهی را  یکی از پردرآمدترین مدیران عامل در آمریکا برشمرد.


در سال 2017 که شرکت اوبر، بزرگترین شرکت ارائه‌دهنده‌ی تاکسی اینترنتی، با بحران مواجه شده بود، دارا خسروشاهی را به‌عنوان مدیرعامل اجرایی جدید خود برگزید و او به‌خوبی از پس حل مشکلات پیش‌آمده برآمد. اوبر که ارزشمندترین شرکت نوپای فناوری در جهان محسوب می‌شود با کاردانی و نکته‌سنجی‌های خسروشاهی مسیر موفقیت خود را می‌پیماید و نوآوری‌هایی را می‌آزماید. نمونه‌ای از این نوآوری‌ها همین که چندی پیش، شرکت اوبر به‌عنوان یکی از تازه‌ترین خدماتش، برای فضانوردان غذا فرستاد!


به افرادی ثابت‌قدم و تیزفکر مثل آقای خسروشاهی می‌بالیم و امیدواریم مسیر همه‌ی کسانی که پیشرفت می‌اندیشند هموار باشد.

نقل قول هایی از دارا خسرو شاهی

اولین چیزی که شما باید انجام بدهید این است که یک هدف تعیین کنید که به آن باور دارید و سپس بازیگران صنعت و شرکای خود را در مقابل آن هدف قرار دهید.

دستاورد های دارا خسرو شاهی

افتخارات و جوایز:

  • برنده جایزه کارآفرینی از سوی شرکت حسابداری بریتانیایی Ernst & Young در شمال غربی اقیانوس آرام
  • عضویت در لیست ایرانیان برجسته آمریکایی در فهرست وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا
  • فعالیت در نیویورک تایمز و عضویت در هیئت مدیره ی استارت آپ Fanatics (استارت آپی در حوزه ی فروش محصولات ورزشی)