بوم کسب و کار

داشتن بوم مدل کسب‌وکار (Business Model Canvas) برای تحقق ایده‌ و نقشه‌های یک استارتاپ و کسب‌وکار موفق، الزامی می‌باشد. درحالی‌که داشتن ایده مشخص، برای پیش‌برد اهداف بسیار حائز اهمیت است؛ اما برای موفقیت صرفِ داشتن ایده کافی نیست.

user
ranking سطح :


صاحبان مشاغل، مدیران و مشاوران استارت‌ آپ‌ها باید یک مدلِ مشخص صحیحی را برای پیاده‌سازی نقشه‌های خود تدوین کنند.
 این مدل می‌تواند یک طرح جامع برای تعیین نحوه ارتباط با مشتریان، شناخت کانال‌های ارتباطی برای جذب مشتری، تعیین ساختار هزینه‌ی کسب‌وکار و ... باشد.

در واقع همان‌گونه که هنگام ساخت یک ساختمان ابتدا یک نقشه‌ی کلی از نحوه ساخت مشخص می‌شود؛ تا براساس آن ساختمان تکمیل شود. برای یک شرکت نیز ابتدا باید یک استراتژی کلی از شروع تا رسیدن به هدف طراحی شود.
برای اینکه بتوانید بوم کسب‌وکارتان را با بهترین خروجی طراحی کنید و ایده‌‌های خود را به چالش بکشید، می‌توانید در دوره‌ی بوم مدل کسب‌وکار گارنت شرکت کنید.


چگونه می‌توانیم بوم مدل کسب‌وکار خود را طراحی کنیم؟

برای این‌که بتوانید ایده‌ی انجام مسیر کسب‌وکار خود را روی کاغذ بیاورید و بتوانید با کشیدن طرح کلی خود، ایده‌پردازی کرده و چالش‌های پیش روی خود را بیشتر بشناسید و میان اعضای گروه خود نظرسنجی کرده و روند کلی پروژه‌تان را تغییر دهید؛ طراحی مدل بوم کسب‌وکار یکی از بهترین موارد ممکن است.
بوم کسب‌وکار یک استراتژی کلی است که مجموعه‌ای از عناصر و ارتباط‌های میان آن‌ها را به‌نمایش می‌گذارد. با این ابزار می‌توانید منطق درآمدزایی شرکت را به‌شکل عینی محک بزنید. برای یادگیری نحوه طراحی مدل کسب‌وکار می‌توانید در دوره‌ گارنت شرکت کنید. این دوره به‌صورت جزء به جزء هر آنچه به طراحی بوم مشاغل مربوط می‌شود را از مبتدی تا پیشرفته با زبانی شیوا و ساده توضیح می‌دهد.

 

 



اجزای بوم مدل کسب‌وکار شامل موارد زیر است:

  1. بخش‌بندی مشتریان (Customer Segments)
  2. ارزش پیشنهادی (Value Proposition)
  3. ارتباط با مشتریان (Customer Relationships)
  4. کانال‌ها (Channels)
  5. جریان‌های درآمدی (Revenue Streams)
  6. شرکای کلیدی (Key Partners)
  7. فعالیت‌های کلیدی (Key Activities)
  8. منابع کلیدی (Key Resources)
  9.  ساختار هزینه‌ها (Cost Structure)
ثبت نام در گارنت

چطور در این دوره شرکت کنم؟

برای موفق شدن در هر زمینه‌ای بهتر است، اول خود را بشناسیم و با مشاغل مختلف آشنا بشیم تا با ذهن آگاه تر و آگاهی بیشتر تخصص مناسب خود را انتخاب کنیم

چطور در این دوره شرکت کنم؟

فرایند متخصص شدن در گارنت در گارنت ثبت نام کنید آزمون استعدادیابی بدین آشنایی با مشاغل و آموزش‌های مهارت‌های نرم رو ببینید رشته ای که می‌خواهید در آن متخصص شوید را انتخاب کنید.

مشاوره کسب اطاعات بیشتر

نظر کسانی که در این دوره ثبت نام کرده اند


همکاران گارنت