مهارت‌های ده‌گانه زندگی

برای زندگی در جامعه و داشتن ارتباطات و روابط درست، کودکان و نوجوانان به مهارت‌هایی نیاز دارند تا بتوانند نقش خود در اجتماع را تثبیت کنند. انسان همواره برای معاشرت و توانایی سازگاری با تغییرات جامعه، به آگاهی و مهارت‌هایی نیاز دارد که ممکن است در مدرسه یا خانه به آن توجه زیادی نشان داده نشود.

user
ranking سطح :

 

 یک کودک باید توانایی ایجاد روابط درست با دوستان و اطرافیان را داشته باشد و بتواند براساس شناختی که از خود دارد، دوستان متناسب با خصوصیات اخلاقیش پیدا کند.

یک کودک باید به خودشناسی از خواسته‌ها و علایقش رسیده باشد تا بتواند دوستانی انتخاب کند که رفتار و اخلاق نزدیک به او داشته باشند. 

مثلاْ اگر شخصیت آرام و علاقه‌مند به درس داشته باشد، درصورت خودشناسی به افرادی جذب می‌شود که مانند او باشند و توجه زیادی به درس داشته و شخصیت پرجنب‌وجوشی ندارند. از سوی دیگر برعکس این موضوع نیز صدق می‌کند، اگر بی‌علاقه به درس‌ و پرجنب‌وجوش باشد، با خودشناسی و شناخت دقیق خواسته‌ها و علایقش به دنبال روابطی با طعم جنب‌وجوش خواهد بود.دسته‌بندی مهارت‌ها

برای بقا در اجتماع و رفتار صحیح به توانایی‌های مختلفی نیاز است که در طبقه‌بندی‌های مختلفی جای می‌گیرند. برای مثال، مهارت تصمیم‌گیری، به کودکان کمک می‌کند تا نحوه صحیح جمع‌آوری اطلاعات را یاد بگیرند تا بتوانند براساس تصمیمات خود، مسیر درستی پیشرفت و لذت از زندگیشان را رقم بزنند.

از سوی دیگر همیشه کودکانی را می‌بینیم که با واردشدن به اجتماع و مدرسه دچار بحران می‌شوند و مهارت‌های سازگاری با مشکلات و ناسازگاری‌های جامعه را یاد نگرفته‌اند.

 

اما آیا در مدرسه مهارت سازگاری، تصمیم‌گیری، خودشناسی، همدلی با دیگران، ارتباط با دیگران و مدیریت فردی آموزش داده می‌شود؟

متاسفانه به این توانایی‌های پایه‌ای که هر کودک و نوجوان برای شکوفایی خود در زندگی به آن نیاز دارد در مدرسه یا منزل توجه زیادی نمی‌شود و بیشتر کودکان و نوجوانان به‌همین‌دلیل دچار بحران‌های جدی می‌شوند.

از این رو، آکادمی گارنت با برگزاری دوره مهارت‌های ده‌گانه زندگی، به آشنایی کودکان و نوجوانان با  ابعاد درون‌گرایی و برون‌گرایی و کمک به رسیدن به  بُعد میان‌گرایی اخلاقی در مواجه با مشکلات مختلف، کودکان را برای روبه‌رو شدن با شرایط مختلف در جامعه آماده می‌کند.

 

مهارت‌های ده‌گانه زندگی شامل کدام توانایی‌های فردی می‌شوند؟

مهارت‌هایی که در ادامه  معرفی می‌کنیم، جز مواردی هستند که یادگیری آن برای هر انسانی الزامی است. دوره مهارت‌های ده‌گانه زندگی گارنت، این توانایی‌ها را به صورت کامل توسط متخصص روانشناس مجرب، آموزش خواهد داد. این مهارت‌ها به شرح زیر هستند:

  • مهارت تفکر نقاد
  • مهارت تصمیم‌گیری
  • مهارت همدلی‌کردن
  • مهارت خودشناسی
  • مهارت مدیریت فردی
  • مهارت خلاقانه فکرکردن
  • مهارت زیرپاگذاشتن استرس
  • مهارت ارزیابی راه‌حل مسئله
  • مهارت مقابله با احساسات هیجانی
  • مهارت برقراری ارتباط و نحوه حفظ آن

 

چرا باید مهارت‌های ده‌گانه زندگی را یاد بگیریم؟

دوره مهارت ده‌گانه زندگی، دری را به‌روی شما باز می‌کند تا ارزش‌ها، نقاط قوت و ضعف، تصمیم‌گیری و واقع‌بینی در زندگی را بیاموزید و با دید روشن مسیر رشدتان را پیش ببرید.

هنوز هم افراد زیادی در سنین جوانی از مشکلاتی مانند استرس و احساسات هیجانی رنج می‌برند و نمی‌توانند دوستی برای خود پیدا کنند. یا نحوه برقراری ارتباط و حفظ آن را بلد نیستند.

 

آیا به‌یاد دارید در بیشتر کلاس‌های درسی که ما درس می‌خواندیم یک دانش‌آموز تنها و انزوا طلب وجود داشت که هیچ دوستی نداشت و هیچ‌کس نیز علاقه‌ای برای ارتباط با او پیدا نمی‌کرد؛ درحالی‌که او بسیار آدم خوبی بود. شاید خود شما آن فرد مورد نظر باشید، راه حل این موارد چیست؟ چگونه کسی پیدا می‌شود که در جامعه توانایی صحبت‌کردن و برقراری ارتباط را ندارد؟ عدم یادگیری مهارت‌های زندگی که جز مهارت ده‌گانه است یکی از عوامل اصلی این شرایط است.

 

توانمندی‌هایی که با گذراندن این دوره به شما اضافه می‌شود

در این دوره شما یاد می‌گیرید در مواجه با کارهای گروهی چه رفتاری داشته و فرد تک‌بعدی نباشید. بسیاری افراد نه‌تنها در دوران تحصیل، بلکه زمانی‌که وارد یک حوزه‌ی شغلی می‌شوند؛ تحمل هیچ‌گونه انتقادی را ندارند و ممکن است در برابر هرگونه انتقاد سازنده جبهه‌گیری‌های تندی داشته باشند، این دوره به‌افراد یاد می‌دهد اکثر نگرش‌ها را درک کرده و نقش سازنده‌ی سایرین را در کارها به‌کار گیرند. همچنین شما یاد می‌گیرید در شرایط مختلف به‌ چه‌صورت انتقاد خود را بیان کنید

 

ثبت نام در گارنت

چطور در این دوره شرکت کنم؟

برای موفق شدن در هر زمینه‌ای بهتر است، اول خود را بشناسیم و با مشاغل مختلف آشنا بشیم تا با ذهن آگاه تر و آگاهی بیشتر تخصص مناسب خود را انتخاب کنیم

چطور در این دوره شرکت کنم؟

فرایند متخصص شدن در گارنت در گارنت ثبت نام کنید آزمون استعدادیابی بدین آشنایی با مشاغل و آموزش‌های مهارت‌های نرم رو ببینید رشته ای که می‌خواهید در آن متخصص شوید را انتخاب کنید.

مشاوره کسب اطاعات بیشتر

نظر کسانی که در این دوره ثبت نام کرده اند


همکاران گارنت