یازده توصیه برای ورود به جهان موسیقی

صداها بخش جدایی‌ناپذیر از زندگی ما انسان‌ها هستند. روزانه صداهای زیادی به گوش ما می‌رسد و از شنیدن آن‌ها خوشحال یا ناراحت می‌شویم. صداها را از دو جنبه می‌توان بررسی کرد، جنبه اخباری که در طول روز همه ما با آن سروکار داریم، مثل زمانی‌که در خیابان راه می‌رویم و صدای پرندگان یا ماشین‌های در حال حرکت به گوشمان می‌رسد. بخش دیگر، جنبه عاطفی صداها است. موسیقی را می‌توان جنبه عاطفی صداها به شمار آورد. منظور از جنبه عاطفی ایجاد احساساتی همچون شادی و غم در وجود انسان‌ها است.

user
ranking سطح :

 از همان ابتدای کودکی (تقریباً 4 سالگی) باید کودکان را با اهمیت شنیدن انواع صداها آشنا کنیم. این همان جایی است که با بزرگ‌تر شدن جنس صداها را بهتر درک‌کرده و با آن‌ها ارتباط بیشتری برقرار می‌کنند. 

سواد موسیقایی جنبه‌های مختلفی را در بر می‌گیرد و باعث می‌شود حواس شنوایی کودکان و نوجوانان درگیر شود. گارنت با توجه‌به اهمیت بالای سواد موسیقی، دوره آموزش سواد موسیقیایی را برای کودکان و نوجوانان برگزار می‌کند. 

 

سواد موسیقیایی چیست؟

به گفته‌ی استاد نادر مشایخی، «شنیدن» جنبه عاطفی صداها و سحر و جادوی شگفت‌انگیزی است که تنها انسان‌ها می‌توانند آن را درک کنند. برای آموزش سواد موسیقیایی به کودکان ابتدا باید آن‌ها را با انواع صداها و اهمیت شنیدن و توجه‌به جزئیات صداها آشنا کنیم. کودکان و نوجوانان دارای سواد موسیقیایی، هنگام شنیدن صداها، جزئیات آن‌ها را تفکیک و قادر به تشخیص نُت‌ها و تُن‌های صداهای مختلف هستند. در این دوره آموزشی، جنبه‌های مختلف یک صدا از لحاظ اخباری و عاطفی مورد بررسی قرار می‌گیرد. بنابراین کودکان درک می‌کنند کدام صداها جنبه اخباری دارند و چگونه می‌توان به این صداها، جنبه عاطفی بخشید. با یادگیری سواد موسیقیایی، درک کودکان از دنیای اطراف و نحوه دریافت کنش‌ها بسیار ساده‌تر خواهد شد. همچنین با اهمیت انواع صدا ها آشنا شده و استعدادهای درونی آن‌ها در حوزه موسیقی با یادگیری سواد موسیقیایی شکوفا می‌شود.

 

دوره سواد موسیقیایی گارنت برای کودکان

همیشه کودکانی می‌بینیم که درک بالایی از موسیقی و نُت‌ها و تُن‌های آهنگ‌ها دارند و به‌راحتی می‌توانند آهنگ‌های مختلفی را حفظ کنند و بخوانند. این موضوع نشان‌دهنده هوش و سواد موسیقیایی آن‌ها است. جایی‌که توانسته‌اند انواع صداها و موسیقی‌ها را درک کرده و با آن‌ها ارتباط برقرار کنند. 

لزوماً نیاز نیست کودک و نوجوان شما به موسیقی یا آهنگ‌سازی و نواختن صداهای مختلف علاقه‌مند باشند. آشنایی با انواع صداها و درک و تفکیک آن‌ها کمک می‌کند بتوانند فضای پیرامون خود را بهتر بفهمند و با آن ارتباط بیشتری برقرار کنند.

ایجاد فعالیت‌های موسیقیایی و شرکت در جشن‌ها و کلاس‌های گروهی به تقویت سواد موسیقیایی کودکان کمک زیادی می‌کند.

 

برای مثال زمانی‌که کودکان در جشن‌های آواز خوانی گروهی قرار می‌گیرند و یک موسیقی از جنوب می‌خوانند. علاوه بر تقویت فعالیت‌های اجتماعی و برقراری ارتباط با سایر کودکان برای خواندن یک موسیقی، با جنبه‌های یک موسیقی مانند درک مفاهیمی مثل وجود دریا، ماهی و صید ماهی در جنوب آشنا شده و آن را در ذهن خود شبیه‌سازی می‌کنند.

بنابراین این موضوع به درک آن‌ها در یک موضوع و برقراری ارتباط عاطفی کمک زیادی می‌کند. سواد موسیقیایی اهمیت زیادی دارد و یادگیری آن برای همه کودکان و نوجوانان یک الزام بی‌چو‌ن‌وچرا است. 

 

از این رو، تصمیم گرفتیم در دوره آموزش سواد موسیقیایی گارنت کودکان را با جنس صداها و اهمیت شنیدن آن‌ها بیشتر آشنا کنیم. بنابراین اگر به شنیدن صدا و درک جنبه اخباری و عاطفی آن اهمیت می‌دهید و می‌خواهید سواد موسیقیایی را یاد بگیرید. همین حالا در دوره آموزش سواد موسیقیایی گارنت با تدریس اساتید متخصص و مجرب شرکت کنید.

 

ثبت نام در گارنت

چطور در این دوره شرکت کنم؟

برای موفق شدن در هر زمینه‌ای بهتر است، اول خود را بشناسیم و با مشاغل مختلف آشنا بشیم تا با ذهن آگاه تر و آگاهی بیشتر تخصص مناسب خود را انتخاب کنیم

چطور در این دوره شرکت کنم؟

فرایند متخصص شدن در گارنت در گارنت ثبت نام کنید آزمون استعدادیابی بدین آشنایی با مشاغل و آموزش‌های مهارت‌های نرم رو ببینید رشته ای که می‌خواهید در آن متخصص شوید را انتخاب کنید.

مشاوره کسب اطاعات بیشتر

نظر کسانی که در این دوره ثبت نام کرده اند


همکاران گارنت