مسترکلاس قلم خلاق

مسترکلاس قلم خلاق

گارنت برای اولین بار مستر کلاس نویسندگی با جمعی از اساتید برجسته کشوری در حوزه نویسندگی در اردیبهشت ماه 1403 برگزار میکند.

این مجموعه آموزشی برای افرادی ساخته شده است که علاقه‌مند به نوشتن هستند، اما نیاز به راهنمایی دارند... در آموزش‌های تحصیلی، همیشه قوانین خاصی برای نوشتن جملات و استفاده از فعل‌ها وجود دارد که با زبان محاوره‌ای ما متفاوت است.  وقتی می‌خواهیم نامه رسمی بنویسیم یا با دوستی صحبت کنیم، مشکلی پیش نمی‌آید، اما وقتی می‌خواهیم برای یک مجله ادبی داستان بنویسیم یا حتی خاطرات خودمان را ثبت کنیم، اینجاست که ممکن است دچار سردرگمی شویم.

 

در این دوره، پس از توضیح تاریخچه‌ای کوتاه و پاسخ به سوالی مهم درباره اینکه نوشتن یک استعداد ذاتی است یا مهارتی یادگیری‌پذیر، به مقایسه‌ی زبان نوشتاری با زبان رسمی و محاوره‌ای می‌پردازد و به شما کمک می‌کند که از یک زبانی که در آن ماهرید، بخوانید اما نمی‌توانید بنویسید، استفاده کنید.

 

علاوه بر این، شما را در یادگیری نحوه‌ی انتقال احساسات و شخصیت‌ها بدون استفاده از کلمات مستقیم و توصیف‌های طولانی همراهی می‌کند. برای نوشتن هر چیزی از یک کتاب پرفروش گرفته تا یک عنوان برای شبکه‌های اجتماعی، این مجموعه ضروری است.

 

این آموزش از مباحث ابتدایی شروع می‌شود و شما را تا نیمه‌ی راه همراهی می‌کند، تا زمانی که شما قادر به انتخاب زمینه‌ی تخصصی خود شوید و سپس با دانشی که از این آموزش‌ها به دست آورده‌اید، به اجرای تکنیک‌های تخصصی برای نوشتن داستان، فیلمنامه، رمان و غیره بپردازید.

 

مدرسین دوره:

محمود دولت آبادی، شمس لنگرودی، سروش صحت ، هوشنگ مرادی کرمانی، پوریا عالمی، مصطفی مستور، احسان عبدی پور میباشد. در ذیل گوشه ای از آثار برجسته این بزرگواران اشاره شده است.

 

محمود دولت آبادی:

 محمود دولت آبادی نویسنده‌ی مشهور ایرانی است که لقب «شوالیه‌ی ادب و هنر ایران» را دارد. او را بیشتر به دلیل نوشتن بلندترین رمان ایرانی، «کلیدر»، و نیز کتاب‌هایی مانند «جای خالی سلوچ»، «کارنامه سپنج» و «سلوک» می‌شناسند.

آثار دولت آبادی را که می‌خوانی یک شاخص در تو می‌بالد؛ سکون و سکوت حین خواندن.

 

شمس لنگرودی:

شمس لنگرودی شاعر و پژوهشگر ادبیات معاصر است. وی از سال‌های دهه ۵۰ آغاز به سرودن شعر کرد. اولین اشعار محمد شمس لنگرودی در مجلات زن روز، تهران مصور، جوانان، فردوسی و ... چاپ شدند. از مجموعه اشعار او میتوان به :

 رفتار تشنگی

در مهتابی دنیا

خاکستر و بانو

جشن ناپیدا

قصیده‌ لبخند چاک چاک

نت‌هایی برای بلبل چوبی

پنجاه و سه ترانه‌ عاشقانه

 

هوشنگ مرادی کرمانی:

هوشنگ مرادی کرمانی یکی از مهم‌ترین نویسندگان ادبیات کودکان و نوجوانان ایرانی است. او خالق آثاری مانند «قصه‌های مجید»، «شما که غریبه نیستید» و «مهمان مامان» است و برنده یا نامزد جوایز بسیاری مانند جایزه‌ی شورای کتاب کودک ایران و جایزه‌ی جهانی هانس کریستین آندرسن شده است.

 

سروش صحت:

سروش صحت بازیگر و کارگردان ایرانی است.  وی تا کنون نویسندگی و کارگردانی سریال های زیادی را به عهده داشته است.او در میان مخاطبان کتاب‌خوان برای اجرای برنامه‌ی تلویزیونی «کتاب‌باز» چهره و نامی آشنا به شمار می‌رود. صحت فعالیت خود را از دهه‌ی هفتاد آغاز کرد. 

 

مصطفی مستور:

مصطفی مستور نویسنده‌ی ایرانی و خالق کتاب مشهور «روی ماه خداوند را ببوس» است. او نویسنده‌ای است که نگاه فلسفی‌اش را وارد داستان‌هایش می‌کند و در نوشته‌هایش، از دغدغه‌های انسان معاصر سخن می‌گوید. وی داستان‌نویس، مترجم و پژوهش‌گری است. 

 

پوریا عالمی:

پوریا عالمی نویسنده، طنزنویس و روزنامه‌نگار ایرانی است، که فعالیت مطبوعاتی خود را با روزنامه نوروز و روزنامه همشهری و مجله گل‌آقا، از سال ۱۳۷۸ آغاز کرد. ستون‌های «فال قهوه» و «مادر رجب» در روزنامه اعتماد ملی، ستون «کاناپه» در روزنامه اعتماد،  ستون «از هر نظر بی‌ضرر»، «آمبولانس‌چی» و «آچارکشی» در روزنامه شرق،  صفحه طنز شهر بازی در روزنامه همشهری، داستان‌های طنز «آسانسورچی» در مجله چلچراغ، از ستون‌های پر خواننده او بوده‌است.

 

احسان عبدی پور:

احسان عبدی پور از کارگردان ها و نویسنده های فعال کشورمان بوده که فیلم ها و سریال های پربیننده را کارگردانی کرده است. او در سال ۱۳۸۹ وارد عرصه هنر شد و به صورت حرفه‌ای فیلم سازی و نویسندگی را انجام داد در رشته فیلم نامه نویسی تحصیل کرده و مدرک خود را از دانشگاه سینما و تئاتر اخذ نموده است. احسان عبدی‌پور را، نه به خاطر فیلم‌های سینمایی‌اش، بلکه به خاطر فعالیت جنبی و موفقش در عرصه تولید پادکست، بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

استیو تولتز:
استیو تولتز نویسنده‌ی استرالیایی است که با نوشتن کتاب «جزء از کل» شناخته شد. این کتاب که اولین و مشهورترین اثر اوست، در همان سال انتشارش نامزد جایزه‌ی من بوکر شد. آثار دیگر استیو تولتز مانند «ریگ روان» و «هرچه بادا باد» هم افتخاراتی از آن خود کرده‌اند.

جوایز و افتخارات استیو تولتز

  • کتاب جزء از کل، در همان سال انتشارش، نامزد جایزه‌ی من بوکر شد.
  • جزء از کل در سال 2009 برای جایزه‌ی مایلز فرانکلین (The Miles Franklin Literary Award) نامزد شد. این جایزه‌ی ادبی استرالیایی به رمان‌هایی تعلق می‌گیرد که هم سطح ادبی بالایی داشته باشند و هم بتوانند زندگی استرالیایی را نمایش دهند.
  • کتاب جزء از کل همچنین در سال 2009 برنده‌ی جایزه‌ی ادبی برتر نیوساوث ولز در بخش منتخب مردم برای داستان شد.
  • کتاب ریگ روان جایزه‌ی راسل (Russell Prize) را از آن خود کرد. این جایزه‌ی ادبی استرالیایی هر دو سال یک بار به یک کتاب طنز اهدا می‌شود.
  • کتاب هرچه بادا باد در سال 2022 برای جایزه‌ی ادبی نیب (The Nib Literary Award) نامزد شده بود.
 

مخاطبین دوره:

علاقه مندان و متخصصین حوزه نویسندگی، فیلمنامه نویسی و داستان نویسی

 

سرفصلهای دوره:

  • مقدمه ای بر نوشتن با سروش صحت

  • خیال پردازی با پوریا عالمی
  • داستان کوتاه با مصطفی مستور
  • مبانی فیلم نامه نویسی با احسان عبدی پور
  • قصه نویسی برای کودکان با هوشنگ مرادی کرمانی
  • خلق رمان با محمود دولت آبادی
  • زبان شعر با شمس لنگرودی
 

تاریخ برگزاری

چهارشنبه 26 اردیبهشت از ساعت 10 الی 20:30

پنج شنبه 27 اردیبهشت از ساعت 10 الی 20:30

جمعه 28 اردیبهشت از ساعت 14 الی 20:30

 

 

 
 

دوره نویسندگی

تاریخ برگزاری دوره :  26، 27 و 28 اردیبهشت ماه 1403

نام مدرس

سرفصل دوره

چهارشنبه

پنج شنبه

جمعه

سروش صحت

مقدمه ای بر نوشتن

10-13

 

 

هوشنگ مرادی کرمانی

قصه نویسی برای کودکان

14-17

 

 

پوریا عالمی

خیال پردازی

17:30-20:30

 

 

شمس لنگرودی

زبان شعر

 

10-13

 

استیو تولتز

پرسش و پاسخ / گفتگو

 

14-17

 

مصطفی مستور

داستان کوتاه

 

17:30-20:30

 

محمود دولت آبادی

خلق رمان

 

 

14-17

احسان عبدی پور

مبانی فیلم نامه نویسی

 

 

17:30-20:30

هزینه دوره

بصورت حضوری و همراه با مدرک معتبر بین المللی: 4.900.000 تومان

بصورت آنلاین و همراه با مدرک معتبر بین الملی: 2.780.000 تومان

 

کلیک کنید

 

 

امکان کنسل کردن وجود ندارد.

برچسب ها: