ثبت نام در مسترکلاس نویسندگی قلم خلاق ۳ (حضوری و آنلاین)

ثبت نام در مسترکلاس نویسندگی قلم خلاق ۳ (حضوری و آنلاین)

ثبت نام سومین دوره از مسترکلاس نویسندگی «قلم خلاق» با استاد محمود دولت‌آبادی، سروش صحت و سایر اساتید مهم نویسندگی آغاز شد. در ادامه این خبر با پلتفرم استعدادیابی و مهارت آموزی گارنت همراه باشید تا با این دوره جامع، بیشتر آشنا شویم.

 

مسترکلاس‌های نویسندگی قلم خلاق، سلسله دوره‌های جامع حضوری و آنلاین نگارش خلاق هستند که در طی آن‌ها، صفر تا صد ابزار «خلاقیت» تا عمل «نوشتن» در حیطه‌های مختلف، تدریس می‌شوند. این مسترکلاس‌ها به صورت دوره‌های دو یا سه روزه و با حضور اساتید برجسته حوزه نویسندگی به اجرا درمی‌آیند.

 

تاکنون در پلتفرم گارنت، دو دوره از این مسترکلاس‌های نویسندگی را با حضور جمله اساتید مهم نویسندگی ایران و جهان برگزار کردیم. با استقبال و درخواست عزیزانی که در مسترکلاس‌های قلم خلاق ۱ و ۲ حضور نداشتند، این بار برآنیم تا با سومین دوره مسترکلاس قلم خلاق، کنار شما باشیم.

 

دوره‌های قلم خلاق با هدف کشف استعداد نویسندگی و هوش ادبیاتی، پرورش مهارت نویسندگی و طبع ادبیات، آموختن هنر نوشتن و بهره‌گیری از تجربه اساتید بزرگ ایران، در گارنت برگزار می‌شوند. اگر شما هم جزو کسانی هستید که پیش‌تر فرصت شرکت در این دوره‌ها را از دست دادید، نگران نباشید. دوره سوم مسترکلاس نویسندگی قلم خلاق باحضور اساتید نمونه ایران و جهان برگزار خواهد شد. فرصت را از دست ندهید و همین حالا برای ثبت نام اقدام کنید.

 

لینک ثبت نام قلم خلاق ۳

 

اساتید مسترکلاس قلم خلاق ۳

 

تاکنون در مسترکلاس قلم خلاق ۱ و ۲، افتخار حضور اساتیدی چون محمود دولت آبادی، هوشنگ مرادی کرمانی، شمس لنگرودی، فرهاد ناظرزاده، سروش صحت، مصطفی مستور، محمد چرمشیر، محمدحسن شهسواری، پوریا عالمی، احسان عبدی‌پور، نسیم مرعشی، شیوا مقانلو و نویسنده استرالیایی رمان جزء از کل،‌ استیو تولتز را داشتیم.

 

در سومین دوره از مسترکلاس نویسندگی قلم خلاق،‌ اساتید زیر همراه ما خواهند بود:

 

محمود دولت‌آبادی

 

استاد محمود دولت‌آبادی نویسنده ایرانیِ متولد سال ۱۳۱۹ است. رمان ده جلدی کلیدر (بلندترین رمان ایرانی) مشهورترین اثر او شناخته می‌شود. محمود دولت‌آبادی تاکنون رمان‌‌های بسیار و چند نمایشنامه و فیلمنامه نوشته است. وی همچنین پیشینه همکاری با هنرمندانی چون عباس جوانمرد، بهرام بیضایی و داریوش مهرجویی را نیز دارد.

 

آثار استاد محمود دولت‌آبادی به دلیل سبک واقع‌گرایی و تجربه غنی زیستی در شرق ایران (خراسان) مشهور گردیده است. از برخی از جوایز ایشان، می‌توان به جایزهٔ ادبی «یان میخالسکی» سوییس، جایزه «شوالیه ادب و هنر» فرانسه و نامزد دریافت جایزه ادبی من بوکر آسیا اشاره کرد.

آثار شاخص محمود دولت‌آبادی

  • کلیدر
  • کارنامه سپنج
  • سلوک
  • جای خالی سلوچ

کلاس نویسندگی با محمود دولت‌آبادی

 

روبرت صافاریان

 

روبرت صافاریان، منتقد، مدرس، تحلیل‌گر فیلم و مترجم ایرانی ارمنی‌تبار و متولد سال ۱۳۳۳ است. وی از رشته کارگردانی فارغ‌التحصیل شده است و سابقه داوری چندین جشنواره در کارنامه درخشان کاری خود دارد؛ از جمله هیئت داوران انجمن مستندسازان در سال ۱۳۷۶، هیئت انتخاب دومین جشنواره مستند کیش ۱۳۷۹، هیئت انتخاب سومین جشنواره مستند کیش ۱۳۸۰، هیئت داوری چهارمین جشنواره مستند کیش ۱۳۸۱ و هیئت انتخاب بیستمین و بیست‌ویکمین دوره‌های جشنواره فیلم کوتاه تهران.

 

آثار شاخص روبرت صافاریان (ترجمه و تالیف)

  • تاریخ سینما: دیوید بردول
  • زن نیکوکار و گربه خوشبخت
  • خانه‌ی دو طبقه خیابان سنایی
  • اگر برف باریدن باز نایستد

 

سروش صحت

 

سروش صحت بازیگر، نویسنده و کارگردان ایرانیِ متولد ۱۳۴۴ است. او تاکنون تجربه فیلمنامه‌نویسی و کارگردانی چندین فیلم را به عهده داشته است. یکی از بهترین آثار او، فیلم «جهان با من برقص» در سال ۱۳۹۸ برنده سیمرغ بلورین سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر شد. آخرین کتاب سروش صحت، «تاکسی سواری» بوده که به تازگی منتشر شده است.

آثار شاخص سروش صحت

  • جهان با من برقص
  • مگه تموم عمر چندتا بهاره؟
  • کتاب تاکسی‌سواری

کلاس نویسندگی با سروش صحت

 

نهال تجدد

 

نهال تجدد نویسنده، پژوهشگر و روزنامه‌نگار ایرانی ساکن فرانسه است. از وی تاکنون چندین کتاب منتشر شده که از جمله آن‌ها می‌توان به «روشنایی خاموش‌شده»، «ایرانی‌تر»، «در جست‌وجوی مولانا» و «ملک گرسنه: تقویم شمس تبریزی» اشاره کرد. پدرش، رضا تجدد، نویسندهٔ ایرانی و مادرش، مهین جهانبگلو از پیشگامان نمایشنامه‌نویسی در ایران و همسر ایشان، ژان کلود کاریر، فیلمنامه‌نویس مشهور فرانسوی است. 

 

آثار شاخص نهال تجدد

 

  • در جست‌وجوی مولانا
  • عارف جان سوخته: داستان شورانگیز زندگی مولانا
  • ملک گرسنه: تقویم شمس تبریزی
  • روشنایی خاموش شده
  • ایرانی‌تر

 

گروس عبدالملکیان

 

گروس عبدالملکیان، شاعر معاصر ایرانی متولد ۱۳۵۹ در تهران و دبیر بخش شعر نشر «چشمه» است. گروس عبدالملیکان یکی از سرشناس‌ترین مدرسان شعر و نظریه ادبی به شمار می‌رود. همچنین، وی تاکنون برنده جوایزی چون جایزه «شعر امروز ایران» (کارنامه)، جایزه «رودی» (جایزه ادبی ایتالیا) و نامزد نهایی «جایزه قلم» آمریکا است.

 

آثار شاخص گروس عبدالملکیان

 

  • پرنده پنهان
  • رنگ‌های رفته دنیا
  • حفره‌ها
  • هیچ چیز مثل مرگ تازه نیست
  • سطرها در تاریکی جا عوض می‌کنند

 

عالیه عطایی

 

عالیه عطایی نویسنده ایرانی-افغانستانی متولد ۱۳۶۰ و ساکن ایران است. او ضمن داشتن چهار رمان تالیفی در کارنامه خود، داستان کوتاه‌های متعددی را در نشریات داخلی و خارجی به چاپ رسانده است. برخی از این آثار برنده جوایز ادبی نظیر «مهرگان ادب» شدند.

 

آثار شاخص عالیه عطایی

 

  • کافورپوش
  • کورسرخی
  • چشم سگ

 

کلاس نویسندگی با عالیه عطایی

 

نسیم مرعشی

 

نسیم مرعشی،‌ نویسنده و روزنامه‌نگار ایرانی متولد ۱۳۶۲ در اهواز است. وی با کتاب «پاییز فصل آخر سال است» برنده جایزه ادبی جلال آل احمد شد. «هرس» یکی دیگر از آثار مشهور این نویسنده به شمار می‌رود. رمان «پاییز فصل آخر سال است» تاکنون به چاپ پنجاه و سوم رسیده است.

 

آثار شاخص نسیم مرعشی

 

  • پاییز فصل آخر سال است
  • هرس
  • درباره کشتن

 

عطیه عطارزاده

 

عطیه عطارزاده نویسنده، شاعر، نقاش و مستندساز ایرانی متولد سال ۱۳۶۳ است که با انتشار رمان «مردن با گیاهان دارویی» به شهرت رسید. این نویسنده جوان سابقه ساخت چندین مستند حرفه‌ای را در سوابق خود دارد. همچنین، دو دفتر شعر «اسب را در نیمه‌ی دیگرت برمان» و «زخمی که از زمین به ارث می‌برید» نیز به اضافه دو رمان دیگر، از او منتشر شده است. رمان «راهنمای مردن با گیاهان دارویی» تاکنون به چاپ سی‌وسوم رسیده است.

 

آثار شاخص عطیه عطارزاده

 

  • راهنمای مردن با گیاهان دارویی
  • اسب را در نیمه‌ٔ دیگرت برمان 
  • من، شماره سه

 

کلاس نویسندگی با عطیه عطارزاده

 

سرفصل‌های مسترکلاس قلم خلاق ۳

 

نام استاد

سرفصل تدریس

تاریخ

زمان

نوع کلاس

روبرت صافاریان

نقد، داستان، ناداستان

۱۵ شهریور

۹ الی ۱۱

حضوری/آنلاین

عطیه عطارزاده

پیدایش زبان شخصی

۱۵ شهریور

۱۱:۱۵ الی ۱۳:۱۵

حضوری/آنلاین

گروس عبدا‌لملکیان

شعرپیمایی

۱۵ شهریور

۱۳:۳۰ الی ۱۵:۳۰

حضوری/آنلاین

نسیم مرعشی

چیدمان داستان

۱۶ شهریور

۹ الی ۱۱

حضوری/آنلاین

سروش صحت

مقدمه‌ای بر نوشتن

۱۶ شهریور

۱۱:۱۵ الی ۱۳:۱۵

حضوری/آنلاین

محمود دولت‌آبادی

شیوه‌ٔ روایت در رمان

۱۶ شهریور

۱۳:۳۰ الی ۱۵:۳۰

حضوری/آنلاین

عالیه عطایی

موقعیت دراماتیک

17 شهریور

15 الی 17

آنلاین

نهال تجدد

فرهنگ و زبان در نوشتار

17 شهریور

17:30 الی 19:30

آنلاین

 

زمان برگزاری مسترکلاس قلم خلاق ۳

 

جدول زیر، زمان برگزاری دقیق مسترکلاس قلم خلاق ۳ را نشان می‌دهد:

 

جلسه

تاریخ

اول

۱۵ شهریور ۱۴۰۳

دوم

۱۶ شهریور ۱۴۰۳

 

ارائه گواهینامه بین‌المللی

 

پس از به پایان رساندن مسترکلاس دو روزه قلم خلاق ۳، گواهینامه بین‌المللی و معتبر به پایان رساندن دوره از سمت سازمان نوآوری و فناوری یونسکو به تمام هنرجویان عزیز تقدیم می‌شود. گواهینامه شرکت در دوره برای شرکت‌کنندگان حضوری به صورت حضوری ارائه شده و برای شرکت‌کنندگان آنلاین، ایمیل خواهد شد.

 

سوالات متداول

 

آیا مسترکلاس قلم خلاق ۳ پیش‌نیاز می‌‌خواهد؟

 

خیر، مسترکلاس قلم خلاق ۳ یک دوره مجزا از قلم خلاق ۱ و ۲ است و پیش نیاز ندارد.

 

اساتید دوره چه کسانی هستند؟

 

سومین دوره از این مسترکلاس نویسندگی با استاد محمود دولت‌آبادی، سروش صحت، گروس عبدالملکیان و سایر اساتید مهم نویسندگی برگزار خواهد شد.

 

آیا بعد از پایان دوره گواهینامه دریافت می‌کنیم؟

 

پس از پایان دوره، گواهینامه بین‌المللی یونسکو تقدیم هنرجویان می‌شود.

 

آیا پس از ثبت نام امکان کنسل کردن وجود دارد؟

 

پس از ثبت نام، امکان کنسل کردن و بازگشت وجه وجود نخواهد داشت.

 

مخاطبین دوره چه کسانی هستند؟

 

قلم خلاق ۳ دوره‌ای تلفیقی از فنون نوشتن و نحوه فکر کردن مثل یک نویسنده خلاق، حرفه‌ای و ایده‌پرداز است. این دوره به تمامی علاقه‌مندان به نویسندگی، فیلمنامه و نمایشنامه‌نویسی، سناریونویسان، محتوانویسان، ایده‌پردازان و کپی‌رایترها پیشنهاد می‌شود.

 

چگونه در مسترکلاس قلم خلاق ۳ ثبت نام کنیم؟

 

برای شرکت در مسترکلاس قلم خلاق ۳، وارد لینک زیر شوید و مراحل ثبت نام را به پایان برسانید.

 

لینک ثبت نام قلم خلاق ۳

 

 

 

برچسب ها: